Avis des employés pour UBS

Trouvé 175 avis correspondant à votre recherche Voir les 1'896 avis
Trier par: Pertinence | Note | Date
5.0
Equilibre vie professionnelle / personnelle
Salaire/Avantages sociaux
Sécurité de l'emploi/Évolution de carrière
Management
Culture d'entreprise
Gute Karriereentwiklungsmoeglichkeiten
Investment Advisor (ancien employé) –  Zürich, ZH28 août 2019
Es ist eine sehr gute Firma. Sehr International, dort habe Ich sehr viel gemacht. Ich wuerde mich fuer UBS wieder bewerben. Sie bittet die beste Wiedereinstiegsmoeglichkeiten.
Points positifs
Weiterbildung
Avez-vous trouvé cet avis utile ?OuiNonSignaler
3.0
Equilibre vie professionnelle / personnelle
Salaire/Avantages sociaux
Sécurité de l'emploi/Évolution de carrière
Management
Culture d'entreprise
Good place to work
Project Management (employé actuel) –  Bezirk Zürich, ZH4 août 2019
- Good opportunity to work in a global matrixed setup
- Good mobility
- Good internal training facilities
- Charity and community focus
- Cost reductions are inhibiting
Points positifs
Career growth
Points négatifs
Lacks joined up front to back view, much duplication of effort
Avez-vous trouvé cet avis utile ?OuiNonSignaler
4.0
Equilibre vie professionnelle / personnelle
Salaire/Avantages sociaux
Sécurité de l'emploi/Évolution de carrière
Management
Culture d'entreprise
Gutes Team und abwechslungsreiche Arbeit
Customer Service (ancien employé) –  Zürich Altstetten28 juillet 2019
Zeitweise über Zeiträume von mehreren Monaten unterbesetzt.
Die Arbeit bietet für eine Backofficestelle viel Abwechslung sowie Kontakt mit Kunden, Verkaufsleitern, Lieferanten und Behörden.
Die Führung unterstützt und fördert den weiteren Karrierewerdegang.
Avez-vous trouvé cet avis utile ?OuiNonSignaler
3.0
Equilibre vie professionnelle / personnelle
Salaire/Avantages sociaux
Sécurité de l'emploi/Évolution de carrière
Management
Culture d'entreprise
Very pushy workplace
Business Analyst (employé actuel) –  Zurich27 juillet 2019
There is no typical day at work, depends on your workplace. I learned a lot in Liquidity and funding field, as well as such measures like LCR, LRD, LCT, ALMM and Flow of funds. I didn't particularly like management style, it was more of ordering around rather than discussion and explanation. Same goes to the culture. Most enjoyable was delivering high value analysis to the stakeholders
Avez-vous trouvé cet avis utile ?OuiNonSignaler
3.0
Equilibre vie professionnelle / personnelle
Salaire/Avantages sociaux
Sécurité de l'emploi/Évolution de carrière
Management
Culture d'entreprise
Zentrlaer Arbeitsort
2007 (employé actuel) –  Basel, BS & Zürich10 juillet 2019
Lange Entscheidungswege.
Undurchsichtige Mitarbeiterpolitik
Points positifs
Grosses & internationales Unternehmen
Points négatifs
Hat sich gewandelt, keine Jobsicherheit und die Jobs werden ins Ausland verlegt
Avez-vous trouvé cet avis utile ?OuiNon 1Signaler
3.0
Equilibre vie professionnelle / personnelle
Salaire/Avantages sociaux
Sécurité de l'emploi/Évolution de carrière
Management
Culture d'entreprise
Cannot recommend
Regional Head – IT Support (ancien employé) –  Zürich, ZH26 juin 2019
IT Management constantly reverses strategy, is paranoid about Business leaders, wastes most of the time on the annual budget cycle.

Desktop computing environment is behind the curve, server environment is technically good, but infrastructure support teams let down by evasive management.

Annual review process is the worst I have dealt with: starts late and finishes early in the year but purports to be for the whole year, and despite management assurances people are still forced into a rating curve.

Real training is very hard to get budget for, most training is CBT whether that is a good delivery mechanism for the subject or not.
Points positifs
Free banking
Points négatifs
Paranoid, useless management
Avez-vous trouvé cet avis utile ?Oui 1NonSignaler
4.0
Equilibre vie professionnelle / personnelle
Salaire/Avantages sociaux
Sécurité de l'emploi/Évolution de carrière
Management
Culture d'entreprise
Tolles Unternehmen
Kundenberater am Schalter (ancien employé) –  Basel, BS26 juin 2019
Ich hatte eine Schöne Zeit und durfte in einigen Filialen mitarbeiten.
Avez-vous trouvé cet avis utile ?OuiNon 1Signaler
4.0
Equilibre vie professionnelle / personnelle
Salaire/Avantages sociaux
Sécurité de l'emploi/Évolution de carrière
Management
Culture d'entreprise
Must become more agile
Senior System Engineer (employé actuel) –  Zürich, ZH1 juin 2019
Good company, but slow to evolve and adapt. A mix of competent people and incompetent people, with the latter tending to advance faster.

The open/hot desk policy creates a bad working environment.
Points positifs
Benefits
Points négatifs
Open Desk policy, aka host desk
Avez-vous trouvé cet avis utile ?OuiNon 1Signaler
3.0
Equilibre vie professionnelle / personnelle
Salaire/Avantages sociaux
Sécurité de l'emploi/Évolution de carrière
Management
Culture d'entreprise
war ok
Director (ancien employé) –  Zürich, ZH30 avril 2019
3.5 von 5
Ich habe persönlich sehr viel gelernt und Erfahrungen gemacht
Am besten gefallen haben mir die echten grossen "Herausforderungen"
Points positifs
Gehalt
Points négatifs
lange Arbeitszeiten
Avez-vous trouvé cet avis utile ?OuiNon 2Signaler
3.0
Equilibre vie professionnelle / personnelle
Salaire/Avantages sociaux
Sécurité de l'emploi/Évolution de carrière
Management
Culture d'entreprise
Gut
Angestellter (ancien employé) –  Zürich (Kreis 9), ZH17 avril 2019
Typischer Tag auf der Arbeit: Fast keine Abwechslung, Gute Kollegen. Konnte es kaum abwarten, wieder in den Zug nach Hause zu nehmen.

Was ich gelernt habe: Telefonate von verärgerten Kunden entgegen zu nehmen und die Lage zu entschärfen. Des Weiteren habe ich viel über mich selbst gelernt. Zum Beispiel, dass ich einen Job ausüben möchte, bei dem ich Menschen helfen kann.

Management: Schwer zu sagen bei einem Big-Player. Unsere direkten Chefs waren stets korrekt.

Arbeitsplatzkultur: Sie funktionierte, jedoch waren viele unglücklich.

Was ich am schwierigsten empfand: Eine Nummer zu sein.

Was mir am meisten gefiel: Die Zusammenarbeit mit meinen Kollegen
Points positifs
Das Arbeitszeugnis, welches gerne gesehen wird.
Points négatifs
Keine Abwechslung
Avez-vous trouvé cet avis utile ?Oui 1Non 2Signaler
4.0
Equilibre vie professionnelle / personnelle
Salaire/Avantages sociaux
Sécurité de l'emploi/Évolution de carrière
Management
Culture d'entreprise
Gute Unternehmenskultur in schwierigem Marktumfeld
Business Analyst (employé actuel) –  Zürich, ZH15 avril 2019
Seit 2011 arbeite ich für UBS und habe verschiedene Positionen und Verantwortungen übernommen. Ich schätze die Unternehmenskultur, die nicht nur auf dem Papier steht, sondern auch gelebt wird. Zudem gefällt mir die tägliche Zusammenarbeit mit Kolleginnen und Kollegen aus verschiedenen Nationen und Kulturen weltweit. Toll ist die Möglichkeit (für viele Mitarbeitende) von zu Hause aus zu arbeiten.
Wie bei jeder internationalen Bank besteht ein grosser Kosten- und Wettbewerbsdruck, der zusätzlich durch regulatorische Anforderungen verstärkt wird.
Points positifs
Homeoffice, Vergünstigungen bspw. für Versicherungen, Reka-Schecks
Avez-vous trouvé cet avis utile ?OuiNon 2Signaler
5.0
Equilibre vie professionnelle / personnelle
Salaire/Avantages sociaux
Sécurité de l'emploi/Évolution de carrière
Management
Culture d'entreprise
Muy buena
UBS- RELATIONSHIP MANAGER (ancien employé) –  Bezirk Zürich, ZH5 avril 2019
SALARIO MUY BUENO. Trabajaba en Suiza y las condiciones salariales allí son mejores que en España.
Avez-vous trouvé cet avis utile ?OuiNon 5Signaler
4.0
Equilibre vie professionnelle / personnelle
Salaire/Avantages sociaux
Sécurité de l'emploi/Évolution de carrière
Management
Culture d'entreprise
Flexible working hour and fun place to work in
Security Analyst (ancien employé) –  Zürich, ZH1 avril 2019
A typical day at work, one will at least meet 3 to 5 deadlines. I learnt to be structured in executing my task so as to have an over view of my task. Management is constantly demanding more input using professional approach. Desk must always be tidy and must always logoff when I`m not on sit. Multitasking under pressure. Team work with like minded people.
Points positifs
Flexible working hour
Points négatifs
short breaks
Avez-vous trouvé cet avis utile ?OuiNon 5Signaler
3.0
Equilibre vie professionnelle / personnelle
Salaire/Avantages sociaux
Sécurité de l'emploi/Évolution de carrière
Management
Culture d'entreprise
Ubs ag
Executive Director (ancien employé) –  Zürich, ZH29 mars 2019
Dunkle Wolken am Banken-Himmel und unser grösstes Institut kämpft nach wie vor mit Vergangenheitsbewältigung.
Avez-vous trouvé cet avis utile ?Oui 4NonSignaler
3.0
Equilibre vie professionnelle / personnelle
Salaire/Avantages sociaux
Sécurité de l'emploi/Évolution de carrière
Management
Culture d'entreprise
Ubs
Oracle DB Consultant (ancien employé) –  Zurich26 mars 2019
very conducive/helpful environment to work in. the team was helpful I was able to forge relationships with my key stake holders. I really enjoyed my time there. my first stint at UBS
Points positifs
small skilled DB team
Points négatifs
had to work long hours to return to the UK on Fridays
Avez-vous trouvé cet avis utile ?OuiNon 4Signaler
1.0
Equilibre vie professionnelle / personnelle
Salaire/Avantages sociaux
Sécurité de l'emploi/Évolution de carrière
Management
Culture d'entreprise
Aussen hui, innen pfui
Operations Client Specialist (employé actuel) –  Zürich Altstetten19 mars 2019
Die Stelle Operations Client Specialist verspricht nichts Gutes und rate jedem Mensch diese ab. Dank der "netten" Teamkollegen (mit der Ausnahme neuster MA), Stv. TL, TL und AL wurde aufgrund Schikane und Unterdrückung diese Stelle frei. Es feht jede Spur von Menschlichkeit und Moral. Die MA werden nach langjähriger Arbeit auf die Strasse gestellt. Die Leistungen sind nicht masgebend, sondern Beziehungen... jämmerlich Schade für die UBS...
Points positifs
keine
Points négatifs
schwache Führungskräfte, Belohnung und Entlohnung sowie Beförderung aufgrund Beziehungen statt Leistungen
Avez-vous trouvé cet avis utile ?Oui 10NonSignaler
5.0
Equilibre vie professionnelle / personnelle
Salaire/Avantages sociaux
Sécurité de l'emploi/Évolution de carrière
Management
Culture d'entreprise
Guter Arbeitsort
Informatiker (ancien employé) –  Zürich, ZH5 mars 2019
Gutes Arbeitsklima, viele Möglichkeiten um sich weiterzuentwickeln
Avez-vous trouvé cet avis utile ?OuiNon 6Signaler
4.0
Equilibre vie professionnelle / personnelle
Salaire/Avantages sociaux
Sécurité de l'emploi/Évolution de carrière
Management
Culture d'entreprise
Opportunities and long hours
Architect (ancien employé) –  Zürich, ZH17 février 2019
Long days tend to support a social working environment, it seems the people you work with will become your social group after 9 months or less.

So much to learn; UBS represents one of the largest investment banks on the planet, which has played a role in many of the headline finance events over the least 20 years.

The management culture has been fairly flat, self-starters are also welcome, in so much that there's not a hand holding culture.

Most difficult is the realisation that your group and ammunition define your progress: if you're liked, and valued by the right people; your prospects are great. If you believe that hard work and meeting expectations are the route to progression: try the public sector.
Points positifs
High energy, loads of opportunities
Points négatifs
Personality-driven partially nepotistic culture
Avez-vous trouvé cet avis utile ?OuiNon 6Signaler
4.0
Equilibre vie professionnelle / personnelle
Salaire/Avantages sociaux
Sécurité de l'emploi/Évolution de carrière
Management
Culture d'entreprise
Environnement de travail agréable
Enquêteur de sécurité (ancien employé) –  Suisse romande30 janvier 2019
J'ai adoré travailler pour cette entreprise. J'y ai passé de très bonnes années
Avez-vous trouvé cet avis utile ?OuiNon 6Signaler
2.0
Equilibre vie professionnelle / personnelle
Salaire/Avantages sociaux
Sécurité de l'emploi/Évolution de carrière
Management
Culture d'entreprise
Rolls-Royce driven by a racing-car driver
Investment advisor (employé actuel) –  Zürich, ZH23 janvier 2019
A typical day would start by calling clients to sell financial products in order to meet never-realistic financial targets of UBS, intermingled with handling email requests from clients, payment and trading orders, finishing cold coffee and planning the afternoon. In the afternoon, you would enter all contacts of the morning into the system (a lot of typing), while handling client requests, attending conference calls, requesting updates from product partners, drafting emails for clients and updating management on your progress.

You learn to run quickly. You unlearn to think deeply.

Management grows in military-grade, goal-oriented, data-driven environment. They do not believe in the power of creativity, long-term relationships, and individual tailoring. They believe in scalable, fast-track, quick-win solutions. Nothing unusual for a quoted behemoth which has to report quarterly.

Workplace culture is to ignore management and not to take it too seriously. It's a bit like French resistance during occupation.

The hardest part of the job is to keep both the clients and management happy (they want different things).

Besides interaction with clients, the most enjoyable part of the job is that if you manage to remain organised consistently every day, you can actually finish at reasonable time to enjoy the evening (but it takes 2-3 hours to unwind and become normal person).
Points positifs
Learning curve
Points négatifs
Management and corporate culture
Avez-vous trouvé cet avis utile ?Oui 10NonSignaler
Page attribuée

Vous souhaitez en savoir plus sur le travail dans cette entreprise ?

Posez une question au sujet du travail ou de l'entretien passé chez UBS. Notre communauté est prête à vous répondre.

Poser une question

Note globale

3.9
D'après 1'896 avis
5590
4709
3436
294
167

Notes par catégorie

3.7Équilibre vie professionnelle / personnelle
3.7Salaire/Avantages sociaux
3.3Sécurité de l'emploi/Évolution de carrière
3.4Management
3.6Culture d'entreprise